
Sí, la passada setmana vaig gaudir d’una escapada fotogràfica de tardor amb l’amic Manel Sala “Ulls”. Ja en vaig escriure llargament sobre les aventures viscudes i el recorregut que, més o menys, vam fer.
Per no perdre els bons costums, també vaig portar una càmera analògica —sí, aquesta vegada només una— amb la qual vaig poder disparar un parell de rodets en blanc i negre, com a mi m’agrada.
El primer va ser un Fomapan 100, que vaig forçar un pas, ja que revelant-lo en Rodinal 1+50 obtinc un resultat que, personalment, m’encanta; contrast i mitjos tons tot a la vegada.
Els escollits varen ser un Fomapan 100 que vaig forçar un pas ja que, revelant-ne els resultats en Rodinal 1+50, obtinc un resultat que, a mi, m’encanta.

En podeu veure els resultats fent clic sobre la fotografia
Després vaig canviar a un Rollei RPX 100, que també vaig disparar i revelar exactament igual.

En podeu veure els resultats fent clic sobre la fotografia
Penso que, potser, el Rollei RPX 100 té un gra una mica més fi, però, preu per preu, amb Fomapan estic més que satisfet. Això sí: al no comptar amb la numeració del rodet a les bobines, és un detall que no m’agrada gaire, perquè un cop revelat tot costa mantenir l’ordre exacte de les fotografies.
Ah! També era una nova prova amb el Brightin Star 28 mm f/2.8, un objectiu que m’encanta, tot i que soc conscient que no és una òptica premium: especialment pel focus a les cantonades. Tot i això, té poca distorsió i una bona qualitat al centre, així que segueix essent una opció molt interessant per sortir lleuger a fer fotografia de natura i paisatges.





