
Guillermina Torres, ‘Mina’, una de les protagonistes del llibre.
L’editorial 112Books.eu ha publicat fa relativament poc el llibre Anónimos, más allá de las apariencias, una proposta que combina fotografia analògica i narrativa per explorar fins on arriba la percepció que tenen els altres només observant el nostre rostre. Els retrats es prenen sota les mateixes condicions d’il·luminació, però allò que mostren és tot un món interior, teixit amb relats que desafien les primeres impressions.
Amb l’amic Mario Ortiz —Escriptor de la Prosperitat, Nou Barris— estem realment orgullosos del que hem creat junts. Anónimos no és només un llibre: és un experiment creatiu que obre reflexions sobre identitat, judici i connexió humana.
Presentacions oficials
Fins al moment, ja hem tingut dues presentacions oficials:
- 24 d’abril (2025), a les 19 h, a la Sala Basiana–Sagrerina dins la Nau Bostik, amb inauguració de l’exposició i presentació conjunta del llibre pels autors.
- 2 de juliol (2025), al Casal de barri de la Prosperitat, amb Mario i jo compartint històries i fotografies, en un ambient de barri molt participatiu i càlid, amb membres del col·lectiu Paraules Indòmites i un públic que va connectar profundament amb el projecte.

En ambdues trobades es va exposar una selecció de 10 retrats originals en format 30 × 30 cm, realitzats amb la càmera Rolleiflex DRP‑DRGM de l’òptica Compur, amb pel·lícula Fomapan 100 i revelat manual amb Rodinal a 1+50, tot al Laboratori de Llumàtics on habitualment treballo.
Disponibilitat
Anónimos ja està disponible físicament a través de la botiga online de 112Books o presencialment a Llumàtics a la Nau Bostik, amb cita prèvia.
Us agradaria acollir-lo?
Tant en Mario Ortiz com jo (Joan Linux) estem disponibles —i clarament entusiasmats— per presentar el projecte en altres escenaris culturals: galeries, centres cívics, bars, locals diversos… oferim un format Show especialment preparat, que combina fotografia, narració i reflexió participativa.
A més, podem portar amb nosaltres l’exposició de 10 retrats en format de 30 x 30 cm, per a fer l’experiència encara més visual i immersiva.
Si manages un espai cultural, sala d’exposicions o tens un bar interessant per acollir-nos, ens encantaria col·laborar. Pots escriure’ns a hola@pocallum.cat per parlar-ho amb detall i muntar l’experiència junts.

Per què aquest llibre és especial?
- Combina elements visuals i literaris per crear una reflexió profunda sobre aparences i prejudicis.
- Cada retrat és acompanyat d’un relat breu escrit per Mario, que no coneix prèviament la persona retratada —un experiment sobre percepció i interpretació humana.
- Utilitzem fotografia tradicional, amb tècniques analògiques clàssiques i revelat manual, tot imprès amb la màxima cura per ressaltar autenticitat i textura.
Vols acompanyar-nos en aquest viatge més enllà de les aparences? Estarem encantats de compartir-ho amb la teva comunitat i crear una trobada significativa on la mirada i la paraula es trobin.





