2025-03-24 – Dijius de Santa Brava amb Brightin Star 28 mm f/2.8

Seguim un dijous més al Casal de barri de Prosperitat, on no falten els tastos de salses picants casolanes —gràcies, Cesc Barbé— i les xerrades per arreglar el món fotogràfic i polític.

A més de gaudir amb els amics de 9bi, aprofito aquestes trobades per fer proves de càmeres, rodets o, com aquests dos últims dijous, d’una òptica nova: la Brightin Star 28 mm f/2.8. Tot i haver publicat alguna cosa sobre aquesta lent abans, aquí he pogut utilitzar-la amb més calma i en un context ideal per a un 28 mm.

La situació és perfecta: assegut a la taula envoltat de patates i salses, l’òptica permet abastar la majoria de companys sense que la distorsió típica d’un gran angular desmereixi les seves expressions o les deformi, com pot passar amb focalitzacions més extremes o de menor qualitat.

Estic molt satisfet amb els resultats. Aquesta òptica, pel seu preu contingut, resol molt bé les meves necessitats en condicions com aquestes. La seva obertura lluminosa (f/2.8) permet jugar amb la profunditat de camp i captar prou llum sense haver d’augmentar massa la sensibilitat ISO.

En aquest cas, he utilitzat un rodet Fomapan 100 forçat fins als 800 ISO i revelat artesanalment amb suavitat per aconseguir un contrast alt que, alhora, manté una bona gamma de grisos a les mitges llums. El resultat dramatitza lleugerament les expressions i dona més caràcter als personatges retratats.

A la fotografia de portada podeu veure l’estimat Júlio al Casal de barri de Prosperitat, un lloc que sempre inspira moments únics i creatius.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver Política de cookies
Privacidad